Geçenlerde televizyonda, National Geographic kanalında İslam’da örtünme konusuna değinilirken şu mealde bir konuşma geçti:
“Kuran’ın ilk yazılımında noktalama işaretleri olmadığından sonradan konulan noktalama işaretleri ile harflerin okunuşu dolayısıyla sözcüklerin anlamları değişmiş olabilir. Örneğin, o devirde daha gelişmiş bir yazı dili olan Süryanicede yazılmış olan Kuran’da, bu gün “başınızı örtün” olarak yorumlanan ayet “belinizi örtün” şeklindeydi ve ilgili ayette noktalama işaretleri değiştirilince ayet bu anlamda yorumlanacak hale gelebiliyor.”
National Geographic’ teki bu açıklamayı Buhari ve Müslim’de yer alan bazı hadisler de sanırım destekliyor.
- Kuran’ın emirleri tüm insanlar için (köle ve köle olmayanlar) olduğuna göre Hz. Ömer başını örten kölenin başındaki örtüyü neden açtırmıştır. Köle Müslüman kadınlar için örtünme belleri örtmekle sınırlandırılmıştır.
- Hz. Fatma hizmet eden köle erkeğin yanında başını örtmek ihtiyacını duymamıştır.
TARTIŞALIM
- Acaba noktalama işaretleri değiştirilince gerçekten böyle bir sonuca varılabiliyor mu?
- Kuran’ın emirleri tüm Müslümanlar için olduğuna göre Hz. Ömer ve Hz. Fatma'nın davranışı nasıl açıklanabilir?
Örtünme konusunda benim şahsi görüşüm WEB sayfasındaki “Hz. Muhammed’i anlamak” sütununda yer alan makalelerimden görülebilir.